עמוד ראשי

« כתיבת כתבה

נושאים

אקטואליה
מוזיקה
מחשבים ואינטרנט
ספורט
נוער
מבזקים

ילדים

עוד במולטי נט

מולטי קידס
קהילות
תוכנות
משחקים
מולטיוי
כלים
מעקב חדשות

מגאזין > נוער > כתבה

חלומות פז
אין אחד שלא מכיר את האגדות המפורסמות והקלאסיות כמו כיפה אדומה, היפהפייה הנרדמת, שלגייה וכו' אבל האם מישהו מכם באמת ניסה לחשוב ברצינות על העלילה של הסיפורים האלה? שרון מסבירה למה האגדות כל כך לא חינוכיות!

מאת: שרון
24.5.2002 15:28

אין אחד שלא מכיר את האגדות המפורסמות והקלאסיות כמו כיפה אדומה, היפהפייה הנרדמת, שלגייה וכו' אבל האם מישהו מכם באמת ניסה לחשוב ברצינות על העלילה של הסיפורים האלה? כל מי שינסה באמת לקרוא את הסיפורים ברצינות יראה שהאגדות הן בדיוק הסיפורים שלא צריך לספר לילדים קטנים ותמימים.

האגדות מכילות תכנים שוביניסטים ואלימים שרובנו אפילו לא שמים לב אליהם משום מה.

התכנים השוביניסטים הם בעצם אותה בעיה שחוזרת על עצמה בכל הסיפורים-תמיד הנסיך היפה האמיץ והמקסים בא להציל את העלמה חסרת האונים. לעולם בשום אגדה לא יהיה מצב שבו תבוא פייטרית אמיתית בצורת נסיכה שתציל את הנסיך האומלל והמסכן.

המסרים האלימים שונים מאגדה לאגדה אבל אין ספק שלילדים הם לא.

קחו את כיפה אדומה למשל. באגדה הזאת יש לנו זאב גדול ומפחיד שאוכל סבתא זקנה וילדה קטנה ובסוף הסיפור בא צייד ומרטש את הזאב המסכן. אגדה מתוקה אין ספק.

בעמי ותמי לעומת זאת יש לנו מכשפה שאוהבת לאכול ילדים קטנים (ומשום מה אף אחד לא חושב שזה יפחיד ילדים קטנים). איזה מזל שבסוף הסיפור עמי הגבר (שנועד להציל את המצב עקב היותו זכר) דוחף את המכשפה לתוך התנור ואופה אותה על חום בינוני לכמה שעות.

בשלגייה ושבעת הגמדים יש לנו אמא חורגת שמתנקשת בחיי בתה החורגת פעמיים במשך הסיפור ולמה? רק בגלל ששלגייה יפה יותר... עצוב אבל נכון.

חוץ מאלימות ושוביניסטיות יש לנו גם סתם מסרים לא חינוכיים אחרים.

בכיפה אדומה ובעמי ותמי ההורים נותנים לילדים קטנים וחסרי אונים לשוטט לבד ביער מסוכן בלי לדאוג להגנה שלהם ובלי שיהיה להם אכפת מזה יותר מדי.

אין ספק שהאגדה הכי שוברת שיאים מבחינת מסרים לא חינוכיים היא זהבה ושלושת הדובים. אני באמת לא מבינה מה עובר על הזהבה הזאת. היא פורצת לבית של הדובים, גונבת להם את האוכל, ישנה להם במיטות ובסוף בורחת דרך החלון. באחת מהגרסאות של הסיפור היא אפילו שוברת את המפרקת אחרי שהיא קפצה מהחלון.

הבעיה עם כל הדברים האלה היא שלא רק שילדים מפחדים מהאגדות (בעיקר מהזאב) אלא הם גם חושבים שבגלל שהטוב תמיד מנצח באגדות גם להם אף פעם לא יקרה כלום גם אם הם יקחו ממתקים מזרים או יפרצו לבית של דובים...

אחרי כל ההסברים שהובאו פה אני חושבת שתסכימו איתי שאגדות הן ממש לא נועדו לילדים אלא אם כן אתם אנשים רעים שרוצים להפחיד את הילדים הקטנים שלכם...

תגובות

 [הוספת תגובה] 

1. כתבה פשוט מעולה!!!!
justBU 11/4/2003 2:11:03 AM

פעולות

 הדפסת כתבה

שליחת תגובה לכותב
קהילות אקטואליה
כתיבת כתבה
מהעיפרון של שרון

פרסום באתר | הפוך לעמוד הבית | השימוש באתר בכפוף לתקנון

יוצרים © כל הזכויות שמורות. מולטי נט 2000-2024. Copyright © 2000-2024 Multi-Net. All rights reserved.