עמוד ראשי

« כתיבת כתבה

נושאים

אקטואליה
מוזיקה
מחשבים ואינטרנט
ספורט
נוער
מבזקים

ילדים

עוד במולטי נט

מולטי קידס
קהילות
תוכנות
משחקים
מולטיוי
כלים
מעקב חדשות

מגאזין > מחשבים ואינטרנט > כתבה

המחשב לא זז?
המחשב בקושי מתפקד? תוכנות רצות לאט? לפני שאתם הולכים ומעדכנים את החומרה, הנה לכם כמה טיפים שעשויים לשפר את המצב בחינם!

מאת: מערכת מולטי נט
28.2.2004 22:05

הכל היה בסדר אך לאט לאט המחשב נעשה איטי יותר? ככל שמתמשים יותר ויותר במחשב, נוצר עומס על המערכת. לעיתים, רצות ברקע תוכנות שהתקנתם גם ללא ידיעתכם. בנוסף התקנה ומחיקה של תוכנות וקבצים גורמת לפיצול הכונן הקשיח. גורמים אלו ואחרים עשויים לגרום להאטת המערכת. לכן אנו שמחים להציג לפניכם מספר שיטות לשיפור המערכת בחינם.

הסרת גורמים עוינים

תחילה, מומלץ לבצע הסרה של תוכנות ריגול ופרסום. גם אם לא התקנתם ביודעין תוכנות כאלו, יש אפשרות סבירה ביותר שתוכנות רבות כבר מותקנות לכם על המחשב ללא ידעתכם. יותר מזה, הסבירות שאין לכם תוכנות כאלו על המחשב הינה נמוכה מאוד. תוכנות אלו מתקינות עצמן בדר"כ בצירוף לתוכנה אחרת שבחרתם להתקין. מלבד הפגיעה בפרטיותכם, תוכנות אלו עשויות לגרום גם להאטה ניכרת במערכת. תוכנות רבות מעין אלו, רצות באופן קבוע במחשב וכך מנצלות משאבים רבים.

על מנת להסיר תוכנות אלו מן המחשב, מומלץ להשתמש בתוכנה Spybot S&D. הסברים מורחבים לאופן ההתקנה והשימוש בתוכנה תוכלו לקרוא בכתבה שפרסמנו.

איחוי הדיסק

שימוש במחשב יוצר פיצולים רבים בכונן הקשיח. מבלי להכנס למדעי המחשב, הפיצול הנ"ל הינו מצב אשר מתרחש בכל מחשב שמבצעים בו שימוש. הוא נוצר בעקבות יצירה ומחיקה של קבצים. פיצול זה גם כן מהווה את אחד הגורמים להאטה של המערכת. על כן, מומלץ אחת למספר חודשים לבצע איחוי של הדיסק.

אולי נשמע קצת מפחיד, אך העבודה ממש פשוטה. נכנסים למאחה הדיסק (התחל > תוכניות > עזרים > כלי מערכת > מאחה הדיסק). בוחרים את הכוננים לאיחוי (הכוננים הקשיחים במחשב) ולוחצים על בצע איחוי. כעת יש להניח למחשב לפעול למספר שעות (בהתאם לגודל הדיסק ומהירות המחשב).

קצת יותר מתקדם: ניתוח מלא של המערכת

ניתוח המערכת ניתן לביצוע באופן פשוט ע"י שימוש באתר PC Pitstop. כל שיש לעשות הוא להכנס לאתר PC PitStop, להרשם בחינם ולבצע את הבדיקה. לאחר ביצוע הבדיקה, יוצג בפניכם מידע רב על המערכת. תוכנות שרצות ברקע, אזהרה אם מותקנות תוכנות ריגול/פרסום (במידה ולא הצלחתם לאתר אותם בשלב הראשון), הצעות לשיפור המערכת ועוד.

לצערנו, דפדפנים כמו Netscape ו- Opera לא תומכים באופן מלא בבדיקות של PC Pitstop. לכן, את הבדיקה יש לבצע בעזרת Internet Explorer בלבד.

תגובות

 [הוספת תגובה] 

אין תגובות לכתבה זו. להוספת תגובה לחץ/י על 'הוספת תגובה'.

פעולות

 הדפסת כתבה

קהילות אקטואליה
כתיבת כתבה

פרסום באתר | הפוך לעמוד הבית | השימוש באתר בכפוף לתקנון

יוצרים © כל הזכויות שמורות. מולטי נט 2000-2024. Copyright © 2000-2024 Multi-Net. All rights reserved.