עמוד ראשי

« כתיבת כתבה

נושאים

אקטואליה
מוזיקה
מחשבים ואינטרנט
ספורט
נוער
מבזקים

ילדים

עוד במולטי נט

מולטי קידס
קהילות
תוכנות
משחקים
מולטיוי
כלים
מעקב חדשות

מגאזין > אקטואליה > כתבה

הותר לפירסום: ערבים בעלי אזרחות ישראלית הקימו מעבדת נפץ
מספר ערבים בעלי אזרחות ישראלית, תושבי גלגוליה, נעצרו בחשד שהקימו מעבדת נפץ בשטח ישראל. החולייה ככל הנראה שייכת לגיהד האיסלאמי והייתה מעורבת בשיגור מכונית תופת למחנה צריפין.

מעבדת חבלה. ארכיון.

מאת: מערכת מולטי נט
31.3.2003 12:11

מספר ערבים בעלי אזרחות ישראלית, תושבי גלגוליה, נעצרו בחשד שהקימו מעבדת נפץ בשטח ישראל. החולייה ככל הנראה שייכת לגיהד האיסלאמי והייתה מעורבת בשיגור מכונית תופת למחנה צריפין. כל אנשי החוליה נתפסו לפני הפיגוע.

זוהי הפעם הראשונה בה מצליחים פלסטינים להקים מעבדת חבלה בתוך גבולות הקו הירוק. לדבר חשיבות רבה שכן בכך מתאפשר לפלסטינים לעקוף את פעילות צה"ל בשטחים ואף את גדר ההפרדה שמוקמת.

מעבדת החבלה הופעלה ע"י 3 ערבים בעלי אזרחות ישראלית. שלושת החשודים מגלגוליה. ע"פ החשד, השלושה תיכננו להוציא פיגוע של מכונית תופת בתחנת אוטובוס ליד מחנה צה"ל בצריפין. שמות החשודים הם מוחמד מצרי, החשוד כמפקד החוליה, איימן אבו קישק ופאדל עאבד. חברי החוליה הכירו זה את זה לאחר שביצעו בעבר סדרה של ידויי בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב ישראלים באזור מגוריהם.

תוצאות החקירה מעלות כי בסוף 2002 נועד מוחמד מצרי עם פעיל הגיהד האיסלמי, נימר חליל. חליל ביקש ממצרי לסייע לו החדרת מכונית התופת מהגדה לישראל ולפוצצה בעזרת מכשיר טלפון סלולרי. כאמור, מצרי הסכים.

השניים שבו ונפגשו שוב לאחר כשבוע. מצרי הצביע על בעיה: הצירים באזור גלגוליה לכיוון הגדה נסגרו, והוא חשש שלא ניתן יהיה להעביר את מכונית התופת. על כן הציע חליל כי "נדריך אותך כיצד לבנות מכונית תופת בתוך גלגוליה עצמה". לבסוף סוכם על ניסיון להחדיר מחבל מתאבד, שהמטען שלו יורכב במכונית בגלגוליה.

מצרי הופגש עם פעילים נוספים בארגון, שנתנו לו "רשימת מכולת" יחד עם 2,000 שקלים. מצרי רכש את הפריטים וביקש מחבריו אבו קישק ועאבד לסייע לו בהכנת המטען והסתרתו. בין היתר, הצליח להשיג גם תעודת זהות מזויפת עבור המחבל המתאבד, והוא וחבריו איתרו את תחנת האוטובוס מול הכניסה למחנה צריפין כאתר מתאים לפיגוע. הם הודיעו על כך לאנשי הגיהאד האיסלאמי.

המחבל המתאבד הפלסטיני אמור החה לצאת מהשטחים לגלגוליה בתחילת מרץ, אולם זמן קצר לפני כן נעצר ראש החוליה מצרי על ידי גורמי הביטחון - והפיגוע סוכל. חבריו נתפסו, ובין היתר נחשפה מעבדת הנפץ המאולתרת שהקימו וכן אופן סיועם לאנשי הגיהאד.

מצרי אמר לחוקרינו בשב"כ כי ביצע את מעשיו ממניעים אידיאולוגיים. בימים הקרובים תגיש פרקליטות מחוז מרכז כתבי אישום נגד כל השלושה, בגין ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה.

תגובות

 [הוספת תגובה] 

אין תגובות לכתבה זו. להוספת תגובה לחץ/י על 'הוספת תגובה'.

פעולות

 הדפסת כתבה

קהילות אקטואליה
כתיבת כתבה
הטרור הפלסנטיני

פרסום באתר | הפוך לעמוד הבית | השימוש באתר בכפוף לתקנון

יוצרים © כל הזכויות שמורות. מולטי נט 2000-2024. Copyright © 2000-2024 Multi-Net. All rights reserved.