הארי פוטר-הפלא השמיני?
'מעריצה שרופה של דודו זר' חוזרת! והפעם בעקבות הארי פוטר.
מאת: שרון
(7) 1/1/2002 0:00
השחקן דניאל רדקליף, כוכב הסרט הארי פוטר

בטח כולכם כבר שמתם לב שמתישהו לפני שנה וחצי בערך התחילה בעולם (ובעקבות כך גם בארץ) הערצה היסטרית לילדון קטן ונחמד בשם הארי פוטר. קורה. לא חדשה לנו בארץ ההערצה המטורפת לאנשים מפורסמים. הדבר היחיד שחדש פה הוא שהארי פוטר לא שחקן, זמר או דוגמן אלא דמות ראשית בסדרה של ספרים שנמכרים בקצב רצחני. אני מודה שבהתחלה לא רק שלא הבנתי על מה כל ההיסטריה גם סירבתי לקרוא את הספרים בגלל כל ההתלהבות. עוד מימיי פוקימון החלטתי שכל דבר שתופס כל כך חזק את כולם בטח נוצר למטרות שטיפת מוח והשתלטות על העולם ואני לא רציתי להיות חלק מזה!... עד שיום אחד נתנו לי את הספר. החלטתי לתת לו צ'אנס (בכ\"ז לא יפה להעליב את הספר ולא לקרוא אותו) ומאז אני מכורה.

הרעיון הכללי הוא כך: הארי גר אצל הדודים הרעים שלו מכיוון שהוריו נהרגו כשהוא היה צעיר מאוד. ביום הולדתו ה-11 הוא מגלה שהוריו נרצחו ע\"י קוסם רשע ושהוא בעצמו קוסם שעומד להתחיל את שנתו הראשונה בבית הספר לקוסמים \"הוגוורטס\" ומפה מתגלגל הסיפור הלאה. הדמויות בספר מקסימות וקשה שלא להתאהב בהן. מי שאהב את הספר הראשון לא יוכל להמשיך לחיות בלי לקרוא את שלושת ספרי ההמשך שיצאו עד עכשיו. הספר החמישי בסדרה שבו הארי יהיה בשנתו החמישית ב\"הוגוורטס\" (ויהיה כבר בן 15) יצא בסביבות יולי ואחריו יצאו עוד שני ספרים, שבאחרון שבהם הארי יסיים את שבע שנותיו ב\"הוגוורטס\".

הרבה חושבים שהספרים נועדו לילדים קטנים אבל תאמינו לי שכל מבוגר בן גילי (גיל 16 המופלג) ייהנה מספר כזה. תחשבו גם על העובדה שאין הרבה ספרים שגורמים לכזאת התלהבות אצל קהל קוראים כל כך נרחב. אפשר להוסיף אפילו את הארי פוטר לאחד מפלאי העולם ובכך להפוך אותו לפלא השמיני, כי אכן זה מפליא איך חבילה של דפים עם מילים מודפסות עליהם, מהווה כזאת אטרקציה. בקיצור, השורה התחתונה היא: מי שלא קורא מפסיד (חבל).

קישורים
מוצרי הארי פוטר

זכויות יוצרים © מולטי נט 2000-2024. כל הזכויות שמורות.

.Copyright © 2000-2024 Multi-Net. All rights reserved