בפעם הראשונה שתשתמשו אתם תכנסו לשוק
Spyware וAdware הם כינויים לתוכנות שעוקבות אחרייך ו/או מקפיצות פרסומות במחשב שלך. חושב/ת
מאת: מערכת מולטי נט
(250) 9/6/2003 0:58
Spybot S&D

עד לפני מספר ימים ראיתי את עצמי כמשתמש אחראי. משתמש שרואה את עצמו כגולש ששומר. גולש שמכיר תוכנות ריגול ופרסום רבות וכאחד שכזה - גולש שיודע כיצד למנוע מהן להשתלט לך על המחשב. הכל היה טוב ויפה עד שהורדתי את התוכנה Spybot - Search & Destroy. הורדתי את התוכנה מתוך מחשבה שגם המשתמש הכי אחראי בעולם לא יכול לזהות ולמנוע מכל התוכנות לחדור למחשבו. "יכול להיות שתיהיה איזה תוכנה או שתיים על המחשב - כדאי להיפטר", חשבתי לעצמי. הרצתי את התוכנה בפעם הראשונה ונכנסתי לשוק. בערך 200 תוכנות ריגול ופירסום נמצאו לי על המחשב! בחיים לא חשבתי שזה מה שקורה לי על המחשב.

ומה עם המחשב שלך?
גם אני ראיתי את עצמי כחסין מפני התוכנות הללו אך עד מהרה גיליתי שאין חיה כזו. אם גם אתם מרגישים חסינים - תאמינו לי, תריצו את התוכנה פעם אחת ותראו עד כמה לא. התוכנה פשוטה מאוד להתקנה. למרות שפותחה בחו"ל יש לה (להפתעתי) גם תפריטים בעברית. להלן הסבר מפורט כיצד להשתמש בתוכנה.

חיסול המרגלים
ספייבוט (Spybot) יחפש וימצא תוכנות פרסום וריגול שנמצאות לך על המחשב. לאחר מכן יחוסלו וימחקו תוכנות אלו. כפי שציינתי קודם, כל אחד שמריץ את התוכנה לראשונה חוטף שוק מכמות התוכנות שנמצאות לו על הכונן. בנוסף לגילוי והשמדה של תוכנות ריגול ופירסום התוכנה תזהה גם חייגני אינטרנט (Internet Dialers), "חוטפי דפדפנים" (Browser Hijackers), סוסים טרויאנים ועוד כל מיני מזיקים אחרים שאולי הותקנו במחשבך במהלך טיולך ברשת האינטרנט. אז איך נפטרים מכל זה? לאחר הורדת (קישור בסוף) והתקנת התוכנה עקבו אחר השלבים הבאים:

1. קודם כל, חשוב לציין שבשימוש לא נכון, התוכנה יכולה לגרום לנזקים (וכאן נבהיר שהשימוש בתוכנה הוא על אחריותכם). לכן, מומלץ לבצע מספר פעולות מקדימות לפני השימוש בתוכנה. מומלץ ליצור נקודת שיחזור בחלונות (התחל > תוכניות > עזרים > כלי המערכת > שחזור המערכת). בנוסף כדאי ליצור דיסקט הצלה. כמו כן, קיים מנגנון שחזור בתוכנה עצמה. רוב הסיכויים שלא תצטרכו להשתמש בהכנות הללו אבל למה לקחת סיכון?
2. פתחו את התוכנה (מן הסתם...).
3. לחצו על הצלמית "חפש והשמד" שבצד.
4. במסך שיפתח לחצו על "חיפוש בעיות".
5. לאחר זמן מה תופיע רשימה. הורידו את הסימן (של ה-V) שלצד כל דבר שתרצו להשאיר על הכונן קשיח. רשומות שמסומנות באדום הן המסוכנות ביותר.
6. לחצו על "תקן את הבעיות המסומנות".

לאחר שהמודלים הללו יוסרו, תוכנות מסויימות (אלו המשתמשות במודלים שהסרתם) עלולות להספיק לעבוד. אל דאגה! בתוכנה (כפי שציינתי קודם) יש אפשרויות שחזור. פשוט הכנסו ל"שחזור" שבצד שמאל, סמנו את התוכנות שאתם רוצים לשחזר ולחצו על "שחזר מוצר מסומן". רוצים להסיר אפשרויות שחזור מסויימות? סמנו אותם ולחצו על "הסר אפשרויות שחזור מסומן".

התוכנה יכולה גם לעקוב גם אחר "סוכנים" שמטרתם להתקין את תוכנות הריגול. כדי לנטרל אותם, הכנסו אל Immunize שבתפריט שבצד שמאל ולחצו על "Immunize".

תוכלו למצוא בספייבוט מספר תכונות רבות נוספות וכדאי "לחקור" אותה (אך בזהירות). בכל מקרה תוכלו לקבל עזרה נוספת באתר התוכנה. בהצלחה!

קישורים
הורדת התוכנה

זכויות יוצרים © מולטי נט 2000-2024. כל הזכויות שמורות.

.Copyright © 2000-2024 Multi-Net. All rights reserved